【送料無料!!】2021年 SUN SURF supecial edition サンサーフ×三代目歌川豊国 アロハシャツ ハワイアンシャツ 和柄 スペシャルエディション "柳街梨園全盛花一対" SS38715
"Contest of the Cream, Kabuki and Pleasure Quarter" by Utagawa Toyokuni(Utagawa Kunisada) 作品名: 柳街梨園 全盛花一対(やなぎまちりえん ぜんせいはないっつい) 作者: 歌川豊国(歌川国貞)(うたがわとよくに) 大判錦絵/慶応元年(1865年)頃 素材: レーヨンフジエット プリント: オーバープリント デザインパターン: オールオーバー・パターン ボタン:茶蝶貝 オリジナルBOX付 (サイズ変更、キャンセル、返品不可) DETAIL OF ALOHA SHIRT(ヴィンテージアロハシャツのディテール) 日本では歌舞伎の世界を意味する梨園(りえん)。その語源は唐の時代の中国にあり、宮廷音楽を継承する施設が梨を植えられた庭園にあったことから、音楽や舞踊にまつわるものを「梨園」と呼ぶようになったと言われている。本作は三代目・歌川豊国(歌川国貞)が晩年に手がけた「柳街梨園 全盛花一対」シリーズの一枚。掛札には歌舞伎の演目を書き、龍の刺青が勇ましい市川蝶枡(いちかわちょうます)と、懐紙を咥えて彼を見つめる遊女、岡田屋内田毎(おかだやうちたごと)の姿を扇の中に美しく描き出している。 江戸後期の浮世絵界を代表する絵師、歌川国貞は天明6年(1786年)、江戸本所の材木問屋の家に生まれた。彼の描く美人画は一世を風靡し、さらには役者絵の評価も高く、師匠であった初代歌川豊国をも越えたと言われていた。天保15年(1844年)には三代目豊国を襲名。作品制作に対して非常に意欲的で、当時の浮世絵師のなかで最も多くの作品を残しており、その数は1万点以上にも及ぶ。 "Contest of the Cream, Kabuki and Pleasure Quarter" by Utagawa Toyokuni (Utagawa Kunisada) Title of work: Yanagimachi Pear Garden A pair of heyday flowers (Yanagimachi Rien Zensei no Tsutsutsu) Author: Toyokuni Utagawa (Kunisada Utagawa) (with Utagawa) Large format Nishiki-e / Around the first year of Keio (1865) Material: Rayon Fujiet Print: Overprint Design pattern: All over pattern Button: Tea butterfly shell With original BOX (Resize, cancel, non-returnable) DETAIL OF ALOHA SHIRT (details of vintage Hawaiian shirt) In Japan, Rien means the world of Kabuki. The etymology was in China during the Tang dynasty, and it is said that music and dance related things came to be called "pear garden" because the facility that inherited court music was in the garden where pears were planted. This work is one of the "Yanagimachi Risoen Seisei Hana Pair" series that the third generation, Toyokuni Utagawa (Kunisada Utagawa) worked on in his later years. A Kabuki performance is written on the hanging tag, and Ichikawa Chomasu, who has a brave dragon tattoo, and Okada Uchida, a prostitute who gazes at him with a pocket paper, are in the fan. It is beautifully drawn. Kunisada Utagawa, a painter representing the Ukiyo-e world in the late Edo period, was born in 1786 at a lumber wholesaler's house in the Edo period. His bijin-ga was predominant in the world, and his actors' paintings were highly evaluated, and it was said that he surpassed his master, Toyokuni Utagawa. In the 15th year of Tenpo (1844), he took the name of the third generation Toyokuni. He is very enthusiastic about making works, and he has left the most works of ukiyo-e artists at that time, and the number is more than 10,000.10000円(税別)以上お買い上げで送料無料!! (沖縄、離島は金額にかかわらず、送料がかかります。予めご了承下さい。)
27,500円